Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Vpliv digitalnih medijev na ustvarjalni proces v likovni umetnosti
ID
Golob, Urška
(
Avtor
),
ID
Berlot Pompe, Uršula
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Kordeš, Urban
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(2,74 MB)
MD5: 761EE7337BE0E6D27E00C0F4BBFE5527
Galerija slik
Izvleček
Doktorska naloga predstavlja interdisciplinarno raziskavo, ki združuje področje likovne umetnosti, digitalne tehnologije in fenomenologije. Raziskava je potekala v obliki multiple študije primera, v kateri je bilo opazovanih šest slovenskih likovnih umetnikov mlajše generacije. Predvsem sem opazovala njihovo doživljanje ob dvodimenzionalnem ustvarjanju, kjer me je zanimala izkustvena vloga digitalnega medija v primerjavi z analognim. Raziskovalno vprašanje, ki je usmerjalo raziskovanje, je bilo: Kako umetniki doživljajo interakcijo z digitalnim medijem (v primerjavi z analognim) oziroma kakšno izkustveno vlogo ima digitalni medij v likovnem ustvarjanju? Pri odkrivanju razlik me je zanimalo, kako nastanejo spremembe v doživljanju interakcije med digitalnim in analognim ustvarjanjem. To vprašanje je bilo vezano na drugi sklop raziskovanja, pri katerem je šlo za združitev doživljanja z likovno analizo ustvarjanja. Za raziskovanje doživljanja sem uporabila eksperimentalni pristop raziskovanja ‒ večplastno metodologijo, ki se ujema z novimi posthumanističnimi pristopi pri kvalitativnem raziskovanju. Ta je bila sestavljena iz kvalitativnega fenomenološkega načina raziskovanja in likovne analize. Za pridobivanje podatkov je bil posebej za te namene razvit prototip aplikacije, ki je bila nameščena na pametne naprave. Rezultati raziskave so pokazali spremembe na ravni doživljanja agentnosti in z njo povezanih procesov; nadzora, medijske ugodnosti, zavedanja telesa, prisotnosti in (semantične) uporabe jezika. Vzporedno opazovanje dinamike doživljanja in procesa ustvarjanja je prineslo celovitejši vpogled v (sodobno slovensko) likovno prakso, ki reflektira razmere časa in hkrati tudi predstavlja nove načine, kako raziskovati ta kompleksni proces ustvarjanja. V sklepnem delu raziskave ponujam tudi predloge in nove strategije za nadaljnje opazovanje in razvoj umetniške prakse.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
fenomenologija
,
likovno ustvarjanje
,
kvalitativno raziskovanje
,
digitalni mediji
,
študija primera.
Vrsta gradiva:
Doktorsko delo/naloga
Organizacija:
NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:
2018
PID:
20.500.12556/RUL-106839
Datum objave v RUL:
19.03.2019
Število ogledov:
1853
Število prenosov:
395
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
GOLOB, Urška, 2018,
Vpliv digitalnih medijev na ustvarjalni proces v likovni umetnosti
[na spletu]. Doktorska disertacija. [Dostopano 7 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=106839
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
The influence of digital media on creative process in fine arts
Izvleček:
The thesis presents an interdisciplinary research that combines the field of fine arts, digital technology, and phenomenology. The research was a multiple case study that investigated the experiential and artistic processes of six Slovenian artists of younger generation. In the foreground, I investigated their experiential dynamics within two-dimensional creation, where I was interested in the eminent role of the digital media in comparison with analog media. The research question that guided the investigation was: How do artists experience interaction with digital media (compared to analog)? What is the experiential role of digital media in artistic creation? In the process of detecting differences, I was interested in the points of experiential shifts, which was more thoroughly observed in the second investigation phase, where I combined experiential process with the artistic analysis. For the purpose of investigation, I used an experimental approach - a multi-layered methodology that matches new post-humanistic approaches within qualitative research. This consisted of a qualitative phenomenological method of research and artistic analysis. Gathering data was supported with the development of an application prototype, which was installed on the smart devices that artist used during the research. The results of the survey highlighted changes on the different level of experience in the agency and its related constituents; control, media benefits, awareness of the body, the presence and (semantic) use of the language. Parallel observation of the dynamics of the experience and the process of creation has brought a more comprehensive insight into (contemporary Slovenian) fine art practice and at the same time presents new ways of exploring the complex creative process. In conclusion, I offer suggestions and new strategies for further observation and development of artistic practices.
Ključne besede:
Phenomenology
,
painting
,
qualitative research
,
digital media
,
case study.
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Varna vadba v nosečnosti za plod in nosečnico
Elektronska oblika rodovniške knjige za lipicanskega konja
Ocenjevanje kognitivne obremenitve voznikov s pomočjo psihofizioloških meritev
Analiza telesne temperature dojenčkov med vadbo v vodi
Vpliv jahanja v jahalnici na frekvenco srca, temperaturo kože ter nekatere hematološke, biokemijske in endokrinološke parametre lipicancev
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Business law
Pravne specifike pogodbe o dosmrtnem preživljanju
Večletni pravni posli v javnem sektorju v pravu Evropske unije
Stvarnopravni zakonik s sodno prakso
Razmerje med neizpolnitvijo in izpolnitvijo z napako
Nazaj