Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Ženske oblike poimenovanj za poklice : magistrsko delo
ID
Logar, Polona
(
Avtor
),
ID
Žele, Andreja
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(3,65 MB)
MD5: 2989C80E155296429414A78CF523B513
Galerija slik
Izvleček
Magistrsko delo izhaja iz raziskave pojavnosti priponskih obrazil in rabe ženskih oblik poimenovanj za poklice na podlagi gradiva Slovenskega pravopisa, Slovarja slovenskega knjižnega jezika in njegove druge izdaje. Izsledki prikazujejo besedotvorne postopke (tudi novejše), ki so v rabi pri tvorbi ženskih oblik poimenovanj, ter prekrivnost slovarja in rabe. Delo skuša v prvi vrsti pokazati na nesmiselnost ženskih oblik v primerih, ko te ne izkazujejo rabe v živem jeziku, ki je merjena s korpusom zapisanih besedil Gigafida. Analiza ženskih oblik poimenovanj za poklice iz vseh treh virov je pokazala, da jih je večina tvorjena iz samostalnikov moškega spola, nekaj manj pa iz vzporedne podstave. Tvorjenk, ki nimajo skupne motivirajoče besede z moškimi oblikami, je le za vzorec. Kot najpogostejše obrazilo se kaže priponsko obrazilo -ka, sledita mu -ica in -inja. V dejanski rabi je več moških oblik poimenovanj za poklice kot ženskih, čeprav na podlagi raziskave vidimo, da tvorba ženskih oblik narašča.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
slovenščina
,
besedotvorje
,
poklici
,
feminativi
,
maskulinativi
,
slovar
,
jezikovna raba
,
bolonjske diplome
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
[P. Logar]
Leto izida:
2018
Št. strani:
46 str., [110] str. pril.
PID:
20.500.12556/RUL-106542
UDK:
811.163.6'373
COBISS.SI-ID:
67775074
Datum objave v RUL:
04.03.2019
Število ogledov:
2470
Število prenosov:
282
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
LOGAR, Polona, 2018,
Ženske oblike poimenovanj za poklice : magistrsko delo
[na spletu]. Magistrsko delo. Ljubljana : P. Logar. [Dostopano 3 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=106542
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Izvleček:
The master's thesis is derived from the study of the occurrence of suffixes and the usage of feminine forms of terms for occupations based on the following materials: Slovenski pravopis (Slovenian Orthography), Slovar slovenskega knjižnega jezika (Dictionary of Standard Slovenian) and its second edition. The results highlight the word formation processes (also the more recent ones) which are used to form feminine forms of terms, and the overlap between dictionaries and usage. The main purpose of the thesis is to show how meaningless feminine forms are in cases where they do not reflect the actual usage in the living language which is observed with the Gigafida corpus of written Slovenian texts. Analysis of feminine forms of terms for occupations from all three sources has shown that most of the feminine nouns are formed from masculine nouns and less frequently from a parallel base. There are only a few derivatives that do not have a common motivational word with a masculine form. The most common affix is the suffix -ka, followed by -ica and -inja. If we observe the actual usage, we can notice that there are more masculine than feminine forms of terms for occupations, however, the research shows that the formation of feminine forms is increasing.
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Uporaba družbenih omrežij v sodobnem vojaškem okolju
Potovanje 2.0
Slovenski politiki na Instagramu
Ravnanje s pritožbami uporabnikov na družbenih omrežjih
Instagram, telesni ideal in telesna samopodoba
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Uporaba družbenih omrežij na primeru Ekonomsko-poslovne fakultete Maribor
Uporaba družbenih omrežij za namene marketinškega komuniciranja v mikro podjetjih
Uporaba družbenih omrežij med mladimi na področju storitev
Uporaba družbenih omrežij v slovenskih muzejih
Uporaba družbenih omrežij v marketinškem komuniciranju
Nazaj