Magistrsko delo poveže glavne filozofske ideje, ki jih je Simone de Beauvoir zastavila v svojem pionirskem feminističnem spisu Drugi spol, s sodobno književnostjo, natančneje z nedavno izdanimi knjižnimi uspešnicami, ki ne le obravnavajo feministična vprašanja, temveč zgodbe predstavijo z vidika močnih protagonistk, ki so obenem tudi izrazite protijunakinje. V času vse večjega družbenega interesa v človekove pravice se to magistrsko delo posveča vprašanjem, kot so: ali je feminizem Simone de Beauvoir še relevanten? Kako nam filozofija Simone de Beauvoir lahko pomaga razumeti pomembnost feministično obarvanih trilerjev, ki dandanes zasedajo sam vrh lestvic najbolje prodajanih romanov, in s tem tudi seksizem, za katerega se zdi, da še vedno prežema življenja resničnih žensk? Kako izbrane knjižne uspešnice prikazujejo težave, s katerimi se soočajo ženske, kot sta diskriminacija na podlagi spola in spolno nasilje, in kaj komercialni uspeh teh zgodb sporoča o stanju naše družbe? Izhodišče za analizo treh izbranih knjižnih uspešnic - Ni je več avtorice Gillian Flynn, Dekle na vlaku avtorice Paule Hawkins in Res sem srečna avtorice Jessice Knoll - so koncepti, ki jih je Simone de Beauvoir razvila na podlagi ukoreninjenih patriarhalnih mehanizmov, katerih cilj je podreditev žensk, kot so "ženska kot drugo", "odtujitev", "miti ženstvenosti" ter "transcendenca in imanenca". Magistrsko delo se poglobi v zgodbe protagonistk in ugotavlja, do katere mere se v njih odražajo navedeni filozofski pojmi.The thesis takes the principal philosophical ideas set out by Simone de Beauvoir in her groundbreaking feminist treatise The Second Sex and applies them to modern literature, specifically recent bestselling novels that not only tackle feminist issues, but also present the stories from the point of view of strong, distinctly flawed female protagonists. At a time when there is a growing social interest in human rights and equality, the questions this thesis attempts to answer are: is Simone de Beauvoir's feminism still relevant? How can de Beauvoir's philosophy help us understand the significance of recent female-centered thriller novels topping the bestseller lists and, by extension, the sexism that still seems to pervade the lives of real women? How do the selected bestsellers portray women's issues, like gender discrimination and sexual abuse, and what does the commercial success of these stories say about the state of our society? The thesis takes a look at the three selected bestselling novels - Gillian Flynn's Gone Girl, Paula Hawkins' The Girl on the Train and Jessica Knoll's Luckiest Girl Alive - through the prism of the concepts that de Beauvoir developed based on the prevalent patriarchal mechanisms used to subjugate women, such as "otherness", "alienation", "myths of femininity" and "transcendence vs. immanence". The thesis delves into the storylines of the female protagonists to establish how these concepts are reflected.
|