izpis_h1_title_alt

POSREDNO OCENJEVANJE KOGNITIVNE OBREMENITVE VOZNIKA PRI INTERAKCIJI Z INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKIMI SISTEMI V VOZILU
ID Stojmenova, Kristina (Avtor), ID Sodnik, Jaka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,98 MB)
MD5: F99ED444D849A140CFA02960C56392B5

Izvleček
Disertacija obravnava različne metode za posredno ocenjevanje kognitivne obremenitve voznika, kjer se kot indikator spremembe kognitivne obremenitve ocenjuje uspešnost opravljanja dodatne sekundarne naloge ob vožnji. Poseben poudarek je na standardizirani metodi zaznavno-odzivne naloge (ZON), ki se v zadnjih letih zaradi relativno enostavne implementacije pogosto uporablja za evalvacijo kognitivne obremenitve, ki jo povzroča uporaba informacijsko-komunikacijskih sistemov v vozilih. Metoda temelji na zaznavanju vizualnih ali taktilnih dražljajev, kjer sta odzivni čas in uspešnost zaznavanja dražljajev indikatorja spremembe v kognitivni obremenitvi voznika. Ker je vožnja vizualno-manualna naloga, sta čutili za vid in dotik najbolj obremenjeni pri opravljanju te naloge. Zato je uporaba drugega čuta za zaznavanje dražljajev, kot je na primer sluh, lahko veliko bolj primerna. Disertacija tako predstavlja analizo občutljivosti standardiziranih in alternativnih modalnosti dražljajev metode ZON (vizualni, taktilni in zvočni) za zaznavanje sprememb v kognitivni obremenitvi voznika. Predstavljen je tudi potek razvoja in validacije nove zvočne različice metode ZON, ki temelji na zaznavanju zvočnih dražljajev. Zaradi posebnosti metod za posredno ocenjevanje kognitivne obremenitve, ki od voznika zahtevajo opravljanje dodatne naloge ob vožnji, disertacija obravnava tudi morebitne slabosti uporabe tovrstnih metod, in sicer njihov vpliv na uspešnost vožnje in voznikovega vedenja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:zaznavno-odzivna naloga (ZON), kognitivna obremenitev, kognitivno odvračanje pozornosti, pozornost, varna vožnja, komunikacija človek-stroj, informacijsko-komunikacijski sistemi v vozilih.
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga
Organizacija:FE - Fakulteta za elektrotehniko
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/RUL-100951 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:12022868 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.04.2018
Število ogledov:2647
Število prenosov:694
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:INDIRECT ASSESMENT OF DRIVER´S COGNITIVE LOAD IMPOSED BY INTERACTION WITH IN-VEHICLE INFORMATION-COMMUNICATION SYSTEMS
Izvleček:
This dissertation presents different methods for indirect assessment of driver’s cognitive load, where the performance of a secondary task is considered as an indicator of changes in cognitive load. It is centred on the standardised Detection-Response Task (DRT) method, a method for the assessment of cognitive load and its effect on driver’s attention, which has gained in popularity in recent years mainly due to its relatively simple implementation. The DRT is based on the detection of visual or tactile stimuli, where the response time and success hit rates are considered as indicators of changes in cognitive load. However, since driving is a visual-manual task, it relies mostly on the vision and touch senses. Therefore, the use of an alternative sense, such as hearing, could be more appropriate. This dissertation presents an analysis of the sensitivity of all three DRT stimuli modalities (visual, tactile and auditory) to changes in cognitive load. It also presents the development and validation of a new auditory version of the DRT method, which is based on the detection of sound stimuli. Since the DRT method is based on the performance of a secondary task while driving, the intrusiveness of the method and its effect on the driver and driving performance are also explored.

Ključne besede:Detection-Response Task (DRT), cognitive load, cognitive distraction, attention, safe driving, human-machine interaction (HCI), in-vehicle information systems (IVIS).

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj